بازگشت به دوران مائو

دویچه‌وله- قرار است در چین رییس‌جمهور بتواند به طور نامحدود در سمت خود باقی بماند. به گزارش آژانس خبری شینهوآ، حزب کمونیست چین مطالبه‌ای را در این زمینه عرضه کرده است.
چنانچه کنگره خلق چین با تغییر قانون اساسی طبق درخواست حزب کمونیست این کشور برای نامحدود کردن دوره ریاست دولت موافقت کند، رییس‌جمهور کنونی چین، شی جین‌پینگ، پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۳ نیز همچنان در قدرت باقی
خواهد ماند.خبر مربوط به درخواست حزب کمونیست چین برای نامحدود کردن دوره ریاست‌جمهوری در این کشور اندکی پیش از برگزاری اجلاس سه روزه کمیته مرکزی این حزب در ماه آینده منتشر شده است.
در گزارش خبرگزاری شینهوآ به طور رسمی آمده است که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین پیشنهاد داده بندی در قانون اساسی کشور حذف شود که می‌گوید رییس‌جمهور و معاون رییس‌جمهور‌ خلق چین نباید بیش از دو دوره پی‌در‌پی در سمت‌های خود خدمت کنند.
در ماه اکتبر سال ‌۲۰۱۷‌ نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین «ایده‌های» شی جین‌پینگ را در اساسنامه حزب همراه با نام بردن از او گنجاند. این افتخار تا‌کنون تنها در زمان حیات پایه‌گذار جمهوری چین‌، مائو تسه‌تونگ، نصیب او شده بود. با نامحدود شدن زمان ریاست جمهوری، چین به دوران مائو به «کیش شخصیت» برمی‌گردد.